خبرهای داغ:
گزارش بسیج از قطعی مکرر آب و شرایط سخت بی آبی در محمدیه و شهرهای اطراف

زیباشهر تشنه است/مهرگان،شریفیه، بیدستان را دریابید 

مردم بخش های مختلف محمدیه، مهرگان، بیدستان و شریفیه خواستار رسیدگی به شرایط قطعی مکرر و گاها بدون اطلاع رسانی در حوزه آب شرب هستند.
کد خبر: ۹۵۲۷۵۲۲
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

قزوین_ به گزارش بسیج، هر ساله فصل تابستان با تمام لذت تعطیلات و میوه های رنگارنگ و خوشمزه، همراه با مشکلات خاصی همچون قطعی آب و برق در مناطق مختلف شهرها و روستاهاست.

امسال با توجه به افزایش دمای هوا و کاهش نزولات آسمانی، مردم با مشکلات بیشتری در حوزه انرژی آب و برق مواجه هستند و قطعا مواجهه با این مشکلات، نارضایتی هایی را به همراه دارد. 

در همین راستا تعدادی از مخاطبین رسانه خبرگزاری بسیج استان قزوین، مشکلات خود را در قالب مطالبه مبنی بر قطعی مدام و کاهش بیش از حد فشار آب در شهرهای مهرگان، زیباشهر، بیدستان، شریفیه، بیان نموده اند.

قطعی مکرر آب باعث شده هر روز به منزل اقوام پناه ببریم

آقای احمدی یکی از ساکنین منطقه یک شهر محمدیه است که خواستار رسیدگی به وضعیت توزیع آب آشامیدنی در سطح استان دارد. به گفته این شهروند محترم کاهش فشار آب در شهر محمدیه با شروع فصل تابستان آغاز شده است.

اما شرایط سخت کاهش فشار آب و به دنبال آن قطعی مکرر موجب شده تا وی به همراه خانواده چهار نفره خود مدام به منزل خویشاوندان خود پناه ببرند در حالی که سختی های معیشتی امروز، شرایط مناسبی برای میهمانی های چند روزه نیست.

وی می گوید: ما در طبقه اول آپارتمان زندگی می کنیم و شرایط به گونه ای شده که همسایگان ما در طبقات بالاتر حتی با پمپ آب هم دیگر هیچ گونه دسترسی به آب شرب ندارند. 

قطعی آب موجب شده تا آب را با تانکر در مهرگان توزیع کنند

خانم علویری یکی دیگر از مطالبه گران این شرایط سخت است که در شهر مهرگان ساکن می باشد. وی می گوید: شرایط روزهای اخیر بسیار سخت بوده چرا که بدون اب، قادر به انجام هیچ کاری در منزل نیستیم و نمی توانیم هر روز به دلیل عدم دسترسی به آب شرب و قطعی آب، به منزل بستگان پناه ببریم.

این در حالی است که طی روزهای اخیر به دلیل گرمای بیش از حد هوا و قطعی آب و عدم دسترسی به آب شرب، با تانکر، آب برای منطقه توزیع کردند اما این شرایط تا کی ادامه دارد.

ما نیز جزو جامعه آماری استان هستیم 

این شهروند عزیز از مسوولان خواستار رسیدگی به وضع موجود است و می گوید؛ ما نیز جزو جامعه آماری استان قزوین هستیم و بی شک رسیدگی به مشکلات این شهر نیز مطالبه جدی همه اهالی شهر است.

از کم آبی به کجا پناه ببریم؟

آقای باقری یکی دیگر از مخاطبین خبرگزاری بسیج استان قزوین است که ساکن شهر بیدستان می باشد. وی نیز ضمن شکایت از وضع موجود می گوید: برای تامین آب شرب با توجه به قوانین مبنی بر اینکه ساکنین واحد‌هایی که در طبقات بالای ساختمان هستند، در صورت عدم فشار آب، می توانند برای تامین آب از پمپ آب استفاده نمایند، اقدام به خرید پمپ آب کرده ایم و مبلغ زیادی را برای خرید این وسیله هزینه کرده ایم اما متاسفانه این منطقه مدام شامل قطعی آب می شود و دیگر نمی دانیم برای تامین آب شرب چه کنیم و مجبوریم مدام برای تامین این مایه حیاتی، آب معدنی خرید نماییم. 

پیگیری ما نتیجه ای نداشت

یکی دیگر از اهالی شهر محمدیه نیز ضمن درخواست رسیدگی به این شرایط عنوان کرد: ما از هر طریقی که می توانستیم پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. از اول تابستان فشار آب زیباشهر کم شده و هیچ کس پاسخگو نیست و امروز هم بدون اطلاع قبلی فشار آب انقدر پایین بود که حتی با پمپ هم آب به طبقه اول نمی رسد. یعنی عملا قطعی آب داریم و این به عنوان یک مطالبه عمومی است.

وی ادامه داد: با بخشدار محمدیه هم صحبت کردیم ایشان عنوان کرد که "به علت مصرف زیاد و عدم صرفه جویی در تمامی مخازن افت سطح داریم و مدیریت می شود که قطعی ها طولانی نشود".

قطعی آب، اطلاع رسانی نمی شود 

 این اتفاق بدون هیچگونه اطلاع رسانی در سطح منطقه صورت می گیرد و بهانه مسوولین این است که عدم صرفه جویی باعث این اتفاق شده، از طرفی هر روز در زیباشهر برج سازی و تراکم ساختمان داریم بدون اینکه برای زیرساخت های این شهر فکری کنند.

به گزارش بسیج، خبرگزاری بسیج استان قزوین در همین زمینه برای بررسی و پیگیری موضوع، با متولیان و مسوولان دستگاه های ذیربط گفتگویی ترتیب داده و در اختیار مخاطبین قرار خواهد داد. با ما همراه باشید...

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار